Jídelní plán Metabolic Balance

4 tipy jak zvládnout „naučený“ hlad během hubnutí

Na začátku hubnutí, na začátku změny stravování podle principů Metabolic Balance® na tři jídla denně (a nebo při různě dlouhých přerušovaných půstech či jiných dietních programech) je třeba „pohrát si“ se svým „naučeným hladem„. Reakce cefalické fáze a náš podmíněný reflex, který nám říká abychom v reakci na určité podněty pociťovali hlad, nám umožňují podniknout některá opatření, s jejichž pomocí si můžeme přechod na tři jídla denně usnadnit. Jasně že mnoho přirozených impulzů nedokážeme úplně eliminovat, ale pokud dodržíme několik jednoduchých pravidel, zvládneme naučený hlad mnohem snáze. Podívejte se, jak lze s „naučeným hladem“ pracovat…

  • Nepoužívejte žádná sladidla, ani ta „zdravá“ ani ta umělá! Přestože umělá sladidla neobsahují žádné kalorie, mohou nastartovat spustit biochemickou reakci, která podporuje pocit hladu a produkci inzulinu.
  • Snažte se vyhýbat podnětům, která vás pobízejí jíst. Návštěvy restaurací, rauty, oslavy, večerní sledování televize apod.
  • Překonat návyk na jídlo v určitou dobu může být obtížené. Pijte dostatečné množství čisté vody, skvělý je hrnek horké vody.
  • Zaměstnejte se něčím!!! Pokud mám hromadu papírování, vůbec si na jídlo nevzpomenu.

Během těch 12 let, co se stravuji podle programu Metabolic Balance® nebo to prokládám občas přerušovaný půstem (o různé délce) jsem se naučila jednu velmi důležitou věc, kterou vám chci dnes také doporučit.

Připravte si na první týdny největšího „naučeného hladu“ seznam věcí, které můžete dělat, abyste se rozptýlili.

Já mám také svůj seznam „rozptylovacích činností“ pořád připíchnutý na lednici, a kdykoliv se přistihnu, jak ji otevírám, abych něco snědla, tak si z něj již automaticky vyberu nějakou činnost. Nutkavé myšlenky na jídlo zaženu tak, že jdu třeba na procházku, vyčistím šuplíky a skříňky, vypiji velký hrnek horké vody nebo dělám cokoliv dalšího, co mě zrovna napadne. Funguje to! A než vybraný úkol dokončím, tak na hlad úplně zapomenu!

Tady mrkněte na moje „rozptylovací činnosti“. Jaké jsou ty vaše? Pěkně si je promyslete a napište si svůj vlastní seznam CO UDĚLAT, KDYŽ MÁ HLAD!

Co dělat když mám hlad při hubnutí? Mrkněte na můj osobní seznam „rozptýlení“.

Je jasné, že na začátku změny stravy (na začátku hubnutí) se můžete cítit hladoví. Ale mějte, prosím, na paměti, že hlad není tak strašný zážitek, jak si myslíte. Mnoho lidí si představuje, že hlad postupně dosáhne nesnesitelné míry až to je k nevydržení a my se začneme cpát vším možným. Ale tak to vůbec není. Stačí si pouze uvědomit, že hlad přichází ve vlnách. A vy se na nich jen musíte naučit surfovat. A jak nejlépe tedy zvládnout naučený hlad? Dejte si velký hrnek horké vody. Klidně ten největší, půllitrový nebo litrový! A než ho dopijete, tak vás „hlad“ přejde a vy můžete pokračovat dál.

Hlad vás nebude trápit neustále, poroste až dosáhne svého vrcholu, a potom zase zmizí. Jediné, co musíte udělat, je ho ignorovat. A jasně že se zase někdy vrátí, ale když už budete mít tu zkušenost, že když mu nedáte prostor, tak zase přejde, budete mít dost síly a sebejistoty abyste ho zvládli.

🟢 Další techniku, jak zvládat nutkavou potřebu pořád něco jíst a jak si poradit se závislostí na jídle, najdete popsanou v článku Porušila jsem přísnou fázi Metabolic Balance® – co s tím? Jak mám pokračovat?

Další související články na téma hladu mezi jídly najdete na mém starším webu www.vitalnienergie.cz v odkazech níže:

🟢 Mám hlad mezi jídly, co s tím mám dělat?

🟢 Když málo spím, mám šílený hlad a chutě

Stáhni si zdarma e-book:

9 tipů jak upravit svoji váhu

Odhalte tajemství štíhlé postavy, trvalého zdraví, skvělé kondice a dlouhověkosti! Poznejte jednoduché tipy a triky pro zdravé hubnutí, omlazení, lepší kondici a extra energii. Všechna doporučení z eBooku mají za cíl, vedle úpravy hmotnosti, podpořit vaše metabolické zdraví a posílit vaši imunitu.